Vadba za menstruacijo

 

 

 

 

Prvič, ko so nas na vadbi joge vprašali, ali ima katera menstruacijo, je bilo to na Iyengar vadbi. Do takrat ostali učitelji temu niso posvečali posebne pozornosti. Tudi v času šolanja v Indiji ženski dnevi niso bili razlog, da bi vadbo izvajali kako drugače. Sama pa sem vedno čutila, da običajna vadba v temu času ne naredi dobro in ne vpliva pozitivno na mojo notranjo stabilnost. Telo je samo še dodatno obremenjeno v procesu že tako intenzivnega čiščenja. Zato preveliko naprezanje v tem času ne doseže svojega namena temveč ravno nasprotno. Po dveh porodih in hormonskih »koktejlih«, ki temu sledijo, sem to še bolj intenzivno čutila in svojemu ciklu začela posvečat več pozornosti.

Ob začetku študija Iyengar joge sem prvič dobila tudi strokovno potrditev vsem svojim dvomom in vprašanjem. Res je! Vadba v času menstruacije je prilagojena. Izogibati se moramo vsem inverzijam, močnim trebušnim asanam, zasukom in globokim predklonom. Torej vse kar naše notranje organe in rodila še dodatno stimulira. V času menstruacije skrbimo, da je trebuh in trebušni del mehak in prostoren. Da imajo reproduktivni organi prostor za sprostitev in revitalizacijo. Da se jih dodatno ne obremenjuje, ampak jih s primerno vadbo sprostimo in predihamo.

Prav tako je pomembna psiha, ki je v tem času veliko bolj občutljiva. Saj se nam poveča intuicija in sposobnosti zaznavanja. Zato je predvsem v prvih dnevih menstruacije pomembno, da smo ženske več same, v tišini in brez dodatnega stresa.

Ker nam velikokrat okolje to ne omogoča, je odgovornost na nas samih, da je vsaj naša vadba primerna in temu prilagojena. Da sprejmemo svojo ranljivo žensko energijo in se ne podredimo predstavam, da moramo biti ves čas močne in hrabre. Zato naj bo vadba nežna, mila in vase obrnjena. S takim pristopom pa v sebi zgradimo moč in lastno vrednost, ki zaživi, ko ženski dnevi minejo.

Primerne sekvence za vadbo v tem času lahko na hitro poiščete na http://www.liveyoga.nl/yoga-library/yoga-sequences-self-practice/menstruation-sequences/

Odlična literatura, posvečena celemu ženskemu ciklu, pa je knjiga Bobby Clennell, ki bi morala biti v bližini vsake jogistke in ženske, ki ceni svoje telo in sprejema njegova valovanja.

http://www.bobbyclennell.com/wy.html