Halasana = Sinusasana

Halasana 1

Halasana ali položaj pluga spada v skupino položajev, ki telo umirijo in regenerirajo. Običajno ga delamo ob koncu vadbe, v kombinaciji s Salambo Sharvangasano (svečo). Pomirja živčni sistem.  Zmanjšuje utrujenost in izčrpanost. Ker se v tem položaju notranji del hrbtenice krči in zunanji razteza, odlično vpliva na vretenca in hrbtenične živce, ki se dobro prekrvavijo. Prav tako se v njem izredno prekrvavijo notranji organi, ki so v položaju stisnjeni v trebušni votlini. Vaja pomlajuje spolne žleze, trebušno slinavko, jetra, vranico, ledvice in nadledvične žleze ter ščitnico. Prav tako spodbuja možgansko delovanje in zdravi težave, ki nastanejo zaradi slabe možganske prekrvavljenosti, tudi glavobole.

Še posebno pa je ta položaj hvaležen v času prehladov in vnetih sinusov, zato ga sama rada poimenujem kar Sinusasana 🙂

V knjigi  gospoda B.K.S. Iyengarja, »Yoga for Sports« je ta položaj še dodatno podprt z odejami pod glavo, ki poskrbijo za čiščenje sinusov, zdravljenje prehlada in draženja v grlu.  Priporočljivo je biti v položaju vsaj 5 minut in počakati na njegove učinke. Lepo je zaslišati, ko začnejo obnosni kanali pokati,  se odpirati in čistiti.

Podoben učinek se zgodi tudi v Niralamba Sarvangasani  ( v sveči, ki ni podprta z dlanmi), le da ta zahteva kar nekaj dela v notranjih trebušnih mišicah in stabilizatorjih, zato zahteva več truda in moči.

Kateri položaj bo posameznik izbral, je njegova odločitev odvisna tudi od njegovega počutja in namena. A oboje deluje 🙂 . Obstaja le ena pomanjkljivost obeh položajev;  v času menstruacije nista primerna za izvajanje!

In še moja osebna izkušnja…

Položaj Halasana je meni med najljubšimi položaji. Delam ga v sklopu vsakodnevne vadbe in velikokrat tudi zvečer, ko je um prepoln vtisov in dogajanja celega dne. Ko je čas za kontemplacijo, pa te misli kar obletavajo kot en siten komar. Takrat je najlepši način, da se um umiri in čas ustavi v položaju podprtega pluga. Tu ne varčujem s pripomočki in si ga naredim ultra udobnega. S stolom, penami, bolstri, odejo in še čim. V njega se udobno namestim in popolnoma prepustim. Včasih že napol zaspim. In tu se spomnim kitajskega pravila, da je treba iti spočit spat. In se samo še v posteljo skotalim.

Na mirno noč in polno moč, Urška